Een gelikte website voor Schildersbedrijf Boonstra

online presentatie dienstverlening en tevreden klanten

Schildersbedrijf Boonstra heeft er vele; tevreden klanten. Jarenlang werkt Marcel Boonstra als schilder en allround klusser naar volle tevredenheid voor particulieren en bedrijven in Noord Groningen. Bij de start van zijn bedrijf liet hij een website maken. Een die - vanwege de drukte - niet vaak werd vernieuwd. Na verloop van tijd verliep het contract en ging de website zelfs offline.

Klanten tevreden maar online verdwenen

Boonstra offline

Een tevreden klant is de beste reclame voor je bedrijf. Zo ook bij Boonstra. Zijn bedrijf groeide. Niet zelden doen bedrijven nieuwe klanten op door positieve referenties. Klanten noemen de naam en ‘Google maar eens’. Zo ook bij Boonstra. Maar zijn website was offline en zijn werk niet meer te vinden. En ook geen telefoonnummer voor nieuwe klussen. Tot overmaat van ramp bleek een concurrent actief onder praktisch dezelfde naam.

Een gemiste kans en zelfs schadelijk voor zijn bedrijf. We kwamen toevallig in contact met elkaar en bespraken waarom zijn eerste websitetraject niet was geslaagd. “Het kostte me teveel tijd en geld om de website actueel te houden. En ik heb handel genoeg. Daarom heb ik de website uiteindelijk laten verlopen.” aldus Marcel Boonstra.

blik achter de schermen
Wie zijn de bezoekers en wat komen ze doen?
  • <3 webdesigning
  • <3 inpirationPlz
Wie zijn de bezoekers en wat komen ze doen?
  • <3 webdesigning
  • <3 inpirationPlz
Wie zijn de bezoekers en wat komen ze doen?
  • <3 webdesigning
  • <3 inpirationPlz

Een waardevolle oplossing

De armen uit de mouwen voor Boonstra

Het gebrek aan tijd werd het aanknopingspunt voor een verbeterde aanpak. Waar ervoer Marcel precies dat gebrek aan tijd? Van ieder project maakte hij al wel foto’s en een korte beschrijving. Maar dat was voor intern gebruik en om potentiële klanten op zijn telefoon foto’s van eerdere projecten te laten zien. Daarom hebben we met Boonstra gekeken naar een werkwijze die daarbij aansloot. Samen zochten we een oplossing waarbij de website actueel blijft, zonder dat Boonstra in de avonduren moest inloggen en moest werken met lastige systemen.

Welkom terug op het internet

Marcel maakt meerdere foto’s van zijn projecten, voor en na, direct in een app op zijn telefoon. Deze worden in concept op de website geplaatst, waarna Harthoud een notificatie krijgt van een nieuw project. Op basis van zijn korte omschrijving schrijven wij een nette tekst op de website en plaatsen deze online. Schildersbedrijf Boonstra heeft op die manier zonder extra werk ieder project in no-time online. Zo is Harthoud van waarde voor Schildersbedrijf Boonstra en indirect voor haar toekomstige klanten. En dat de website er mooi uitziet… dat is een mooie bijkomstigheid!

blik achter de schermen
Wie zijn de bezoekers en wat komen ze doen?
  • <3 webdesigning
  • <3 inpirationPlz
Wie zijn de bezoekers en wat komen ze doen?
  • <3 webdesigning
  • <3 inpirationPlz
Wie zijn de bezoekers en wat komen ze doen?
  • <3 webdesigning
  • <3 inpirationPlz